Friday, August 05, 2005

vad bidrar jag med

om jag stör mig på att det i en postorderkatalog visas lätta-att-byta-sängkläder-lakan (dragkedjor istället för sidsömmar) med bilder på en nöjd man som bäddar och ja.. ser stolt ut..(?)

Jag lägger täcket på plats och drar igen

om jag nu stör mig så till den milda grad på den här förnedrande bilden av en man som antas inte kunna bädda sin säng om inte sängkläderna har dragkedjor istället för sidsömmar.

.. viker in de två resårkanterna ..

att jag testar att anmäla reklamen till erk
bidrar jag då till att sprida bilden att "en man inte kan bädda sängen"?
vilket jag ju vet är falskt!

och så är det klart! Latmansjobb!

jag fattar inte
min hjärna tiltar varje gång jag ska försöka komma fram till något bra


vänta vänta lite..
gjorde en snabb innehållsanalys av sängklädersidorna
totalt antal sidor: 25 sidor
totalt antal människor med på de 25 sidorna: 38 stycken
totalt antal bilder med aktiva människor (som gör saker förutom att sitta, ligga el. sova): 9 stycken
varav: lyssna på musik (tjej) jobba vid datorn (kille) se på tv (kille) äta frulle (kille tjej) spela en vinylskiva (tjej tjej) prata i mobil (kille) bädda (kille) bädda (kille) bädda (kille)

nämen vad otippat
männen är aktiva och kvinnorna ligger och sussar på sängarna


och där går hon igen..

1 comment:

kick ass said...

la redoute