Wednesday, February 04, 2009

det här att jag luktar gurkmeja

jag håller nämligen på att vänja mig av med deodorant. har ni försökt göra det nån gång? vad luktar ni? sideffekter finns. men jag väljer för det mesta att tycka att de är positiva.

som att mina armhålor är otroligt lena och fina. att jag inte köpt en deo på väldigt länge och att mina vita t-shirts inte får några fula fläckar.

smart ass sammanfattning:
information som gick mig snabbt förbi när jag använde deo flera gånger om dan var bland annat att: i snitt innehåller alla deodoranter 2 miljöfarliga ämnen. visste ni det? samt att alla deodoranter innehåller stora mängder aluminium klorhydrat och har så gjort i över 50 år. trots det finns inte några tillgängliga toxikologiska data för föreningen.

smart ass länkar:
en bloggpost
en rapport

No comments: