Thursday, June 09, 2005

telefontid

har försökt telefonera min bror snart hela veckan nu
tills poletten igår trillade ner
han bor i mobiltäckningsskuggans hemland - småland
varken eller är egentligen någon nyhet för mig
men ialla fall skönt att jag insåg vad jag egentligen visste så jag slipper fundera nåt mer på varför vi aldrig får tag på varran
ett tag kändes det nämligen som min bror gått och blivit en av dem
kommunaltjänstemännen
dom som kanske går att få tag på mellan 9 och 10 absolut inte får störas på den heliga lunchen men kanske svarar igen nån gång på eftermiddagen om de inte sitter i möte eller har långlunch eller nåt..

andra institutioner med telefontider som kan vara bra att ha i huvvet
marktjänst
mån-fred 12-13
lör-sön 8 fram tills fotbollen börjar på TV

all svensk massmedia
mån-tor 10-12 13-16
fre nej

och:
dope shit office is open btwn 10-19
calls prior 'n after theese hours will be screened
if I decide so

5 comments:

Check Yourselfish said...

Grejen är nog att jag inte vill ha (någon av) min(a) privata mobil(er) med på jobbet.

Och du har inte clearats för den konfidentiella informationen om mina arbetsnummer ännu.

Hälsningar, storebroschan med tre mobiler!

kick ass said...

men det är ju på kvällen det inte går att ringa dig

när du är i den gamla byn

..dit mobiltäckningen inte ännu nått(?)!

Check Yourselfish said...

Fast hemnumret är du väl priviligierad nog för att få ha? Jag vet med bestämdhet att du fått ett flytt-SMS med nya numret.


Det är fritt fram att ringa på det...

kick ass said...

just ja!

du har ju hemnummer, känns som ingen i min umgängeskrets har det längre, men du har ju det! vi hörs då! =)

kick ass said...

axel, tack själv!